6 Haziran 2018 Çarşamba

MİNBERİN SIRRI SELAHADDİN EYYUBİ / ABDULLAH YILDIZ

Selahaddin, Halep'e gelmişken, ünlü marangozu ve Mescid-, Aksa için yaptığı dillere destan minberi görmek ister...
"Dedeciğim bu minberi çok güzel yapmışsınız, maşallah...ama..."der ve duraksar...
"Ama'sı nedir?"der yaşlı marangoz.
Genç Selahaddin devam eder:
"Ama Kudüs işgal altında..."
"Biliyorum evlat, biliyorum..."
"Peki, kim, nasıl götürüp de Mescid-i Aksa'daki yerine koyacak bu minberi?"
Uhterinli usta ve bilge marangoz, yaşıtlarından daha iri yapılı olan Selahaddin'i şöyle bir süzer ve onun gözlerinin içine bakarak, ömür boyu unutmayacağı şu anlamlı cevabı verir:
"Bak evlat! Ben iyiden iyiye yaşlandım...Allah bilir, ama ömrümün son demlerindeyim...Benim elimden gelen minber yapmaktı ve bütün yeteneğimi kullanarak en güzel minberimi yaptım...Benim gücüm buna yetti...İnancım o ki, senin gibi bir mücahit yiğit de çıkar, güçlü ordular kurar da Allah'ın izni ile Haçlı kafirlerini mağlup eder ve bu güzel minberi Mescid-i Aksa'ya koyar!"

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder