13 Ekim 2015 Salı

KABUK ADAM / ASLI ERDOĞAN

Yalnızca kötülüğün en dibine inenler, erdemin doruklarına varabilirler.

Öylesine Batılılaşmışsın ki, sana işkenceden, tecavüzden, intihardan söz etsem burun kıvırıyorsun ama parasızlığı geçerli bir mutsuzluk sebebi sayıyorsun.

Hayatım boyunca okuduğum yüzlerce kitabı, dinlediğim insanları,anlamaya çalıştığım kavramları düşündüm, fizik, edebiyat, felsefe, tarih...Hepsinden geriye kalan tortu, bir avuç kumdan daha fazla değildi. Yirmi beş yıl boyunca yaşamın özüne ilişkin hiç ama hiçbir şey öğrenmemiştim. Beni kendimi, temelden ilgilendiren bir soruyla yüzleşmiş miydim gerçekten? Bu çeyrek yüzyılı, tek bir ağacı sabırla izlemeye adasaydım, kesinlikle daha bilge biri olmuştum bugün.

...bir kitabın kapağına bakarak içindekileri anlayamazsın.

...psikanaliz, nevroz, varoluşçuluk gibi kavramlarla kafası bulanmamıştı ve aslında son derece basit bir şeyi, bir başkasının korkunç acısını hissedebiliyordu.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder