6 Temmuz 2015 Pazartesi

HATİCE SULTAN / HIFZI TOPUZ

IV Mustafa tahtta iken Peykidil her fırsatta ona: Efendim siz Sultan Selimle biraderiniz Şehzade Mahmudun vücutlarını yok etmedikçe rahat yüzü görmeyeceksiniz"diyordu. "Sultan Selim'i hala çok sevenler var onu yine tahta oturtmak istiyorlarmış. Diyelim ki Sultan Selim öldü, o zaman da sizden öc almak için Şehzade Mahmut'u tahta çıkartabilirler. Öldürtün ikisini de, kurtulun."
-"O nasıl söz Peykidil? İkisi de bana hiç kötülük etmediler ki, biliyorsun Sultan Selim devrileceğini anlayınca hiç olay çıkartmadan tahttan indi bana da başarılar diledi. Ondan hiçbir kötülük gelir mi?"
-"Öyleyse Şehzade Mahmut'u öldürtün."
-"Olmaz asla onu da yapamam. Ne diyorsun Peykidil? O benim öz kardeşim, ben kardeş katili mi olacağım?"
-"Olun ne çıkar? Saray da hep anlatılır, dedeleiriniz atalarınız az mı kardeş kanına girmişler?"

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder