8 Temmuz 2015 Çarşamba

İSLAM VE İNSANLIĞIN GELECEĞİ / ROGER GARAUDY

Müslümanlar iyi bir Müslüman olmayı, ilk görev olan Allah'ın hükümranlığını yeryüzünde gerçekleştirmek olarak gördükçe ve bu vazifeyi yerine getirme gücünü kıldıkları namaz gittikleri hac ve tuttukları oruçtan aldıkça birkaç on yıllık süre içinde İndüs nehrinden Atlantık okyanusuna kadar milyonlarca erkek ve kadını kendi imanlarına kazandırdılar.

İyi bir Müslüman olmanın kendini yalnızca ayin ve ibadetlere vermek ve artık Allah yolunda yaratıcı çabalarda bulunmamak demek olduğuna inanmaya başladıkları zaman ise, bu harikulade çiçekleniş ve yükseliş solup düştü.

-Sen sık sık bize İblisten bahsediyorsun, nedir bu İblis?
-Ben onu iyi tanırım, kendisiyle karşılaştım ve bana şöyle dedi: " Eğer sen 'ben' dersen bana benzer biri olursun."

Bütün kainat Allah'ın bizle konuştuğu bir lisandır.

Tasavvuf, bu dinin kendi üzerine kapanmasını engellemek ve buna karşılık tamamlayıcısı olarak geldiği diğer dinlerle kardeşlik zincirini ve birliğini yeniden bulması için İslamın kaçınılmaz bir boyutudur.

En yüce aşk, iki varlığı Allah sevgisinde buluşturan aşktır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder