14 Temmuz 2015 Salı

SEMERKANT / AMIN MAALOUF

Bütün düşündüklerini söyleyebileceğin gün, torunlarının torunları yaşlanacak zamanı bulur. Bizler, giz ve korku çağını yaşıyoruz. Senin iki yüzün olmalı, birini halka diğerini de kendine ve Tanrı'ya göstermelisin.

Zamanın iki yüzü, iki boyutu var. Uzunluğu güneşe, genişliği tutkulara uyarlanmış.

Hayyam yalnızdın sevgilinin yanında! Şimdi gitti, artık ona sığınabilirsin.

Yaptığım kötülüğü kötülükle ödetirsen sen, Sen ile ben arasında ne fark kalır ki söyle?

Yarı deli bir hükümdar, eşek çaldı diye Nasreddin Hoca'yı ölüme mahkum etmiş. Tam öldürmeye götürülürken, Hoca şöyle bağırmış: "Aslında bu eşek benim kardeşimdir, bir büyücü onu bu hale soktu. Bu eşeği bir yıl bende bırakın. Ona tekrar sizin benim gibi konuşma öğretirim." Hükümdar ilgilenmiş, Hocaya söylediklerini tekrar ettikten sonra "pek ala" demiş.Ama günü gününe bir yıl sonra eşek konuşmazsa ölümlerden ölüm beğen. Hükümdar gidince karısı Hocaya "Böyle bir şeyi nasıl söylersin? Eşeğin konuşmayacağını sen de biliyorsun." Hoca "Tabi ki biliyorum ama bir yıla kadar hükümdar ölebilir, eşek ölebilir, ben ölebilirim."

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder