13 Temmuz 2015 Pazartesi

ŞAKAYIK / PEARL BUCK

Ceza ile ne bir kadının sevgisi kazanılabilir, ne de bir erkeğin bağlılığı. Cezaya başvurmakla yalnız kendi güçsüzlüğünü göstermiş olacaktı.

Birinden nefret etmek insanın kendi içine kurt sokması demekti.

Kötülüğe iyilikle karşılık vermek iyi kalpliliği gösterir. Olgun insan kabahati kendine bayağı bir insan başkasına bulur.

İnsan hayatın acı bir şey olduğunu öğrendikten sonra mutlu olabilir. Hayatın acı bir şey olduğunu öğreninceye kadar ne hayaller kurdum, ne umutlar besledim. Gerçeği öğrendikten sonra artık hayal falan kurmadım. Umut diye hiçbir şey kalmadı bende. Şimdi ara sıra kendimi mutlu sayabiliyorum, çünkü bir takım şeyler oluyor. Hiçbir şey beklemediğim için herhangi bir şey beni sevindirebiliyor.

Tanrı varsa bir insanı bir milleti ötekinden üstün tutmaz. Yeryüzünde hepimiz bir tek çileyiz. Yalnız kendilerini Tanrı'nın oğlu sayanları kimse sevmez.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder